İkamet ile ilgili bütün yasal süreçler öğrencilerimizin sorumluluğundadır. İkamet izni ile ilgili yasal problemlerle ve para cezaları ile karşılaşmamak için, gerekli işlemlerinizi zamanında yapmanız gerekmektedir. Bu konuda size başvuruda bulunmanız halinde Üniversitemiz Uluslararası İlişkiler Birimi bünyesinde yer alan İkamet İşlemleri Ofisi gerekli desteği sağlamaktadır. Ayrıca Samsun Göç İdaresi Müdürlüğüne başvurabilir ayrıntılı bilgi elde edebilirsiniz.
Ülkemize giriş yaptıktan sonra eğitim hayatınızın devam edebilmesi için; vize ya da vize muafiyeti, varsa farklı amaçlarla verilmiş ikamet izni veya ikamet izni yerine geçen belgelerin geçerlilik süresi içerisinde, almanız gereken zorunlu öğrenci ikamet izni belgesi için Göç İdaresi Başkanlığının kurumsal internet sitesinden başvuruda bulunarak, yasal süreler içerisinde Samsun İl Göç İdaresinden Öğrenci İkamet Belgesi almanız gerekmekedir. (T.C Samsun Valiliği İl Göç İdaresi Müdürlüğü Resmi İnternet Sitesi)
Eğitim hayatınız boyunca her dönem/yıl ders kaydı yapmanız ve aktif öğrenci olmanız gerekmektedir. Ders kaydı yapmamanız halinde bilgileriniz Göç İdaresine bildirilmekte ve ikametiniz iptal edilmektedir. Bu nedenle herhangi bir sorunla karşılaşmamanız ve izninizin devamı için bu hususa önem vermeniz gerekmektedir.
Uluslararası öğrenciler kesin kayıt işlemini tamamladıktan sonra ikamet başvurusunu yapmalı ve ikamet iznini aldıktan sonra bir örneğini Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Uluslararası Öğrenci Ofisine teslim etmeleri zorunludur. Bu numaranın, Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nin Öğrenci Otomasyon Sisteminde yer alması gerekmekte olup bilgileriniz Yükseköğretim Bilgi Sistemine (YÖKSİS) aktarılmaktadır. YÖKSİS'te bilgileri bulunan öğrenciler Türkiye’deki tüm kurumsal işlemlerini kolayca gerçekleştirebilmekte, Öğrenci Belgesini e-devlet üzerinden diledikleri zaman alabilmektedir.