1-Kesin kayıt işlemimi tamamladıktan sonra teslim etmiş olduğum orijinal evraklarımı hangi koşullarda geri alabilirim?
Üniversiteye kayıtlı olan ve yeni kayıt yaptıracak öğrencilerden, TC kimlik numarasına ve yabancı kimlik numarasına sahip olanlara kesin kayıt için vermiş oldukları asıl (orijinal) belgeleri imza karşılığında iade edilir. Kimlik numarasına sahip olmayan öğrencilerin kesin kayıt için vermiş oldukları asıl (orijinal) belgeleri, İkamet İzin Belgesini Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirmeleri koşuluyla imza karşılığında iade edilir.
2-Türkçe yeterlilik belgemi kesin kayıt işlemim tamamlandıktan sonra en geç ne zamana teslim etmem gerekmektedir?
Kesin kaydınız yapılır. C1 Düzeyinde sertifikanızın temini için bir eğitim-öğretim yılı izinli sayılırsınız. Süre sonunda belge teslimi yapmamanız durumunda bir eğitim öğretim yılı ek süre verilir. Bu süre sonunda da belge teslimi yapmamanız halinde kaydınız silinir. TÜRKÇE YETERLİLİK BELGESİ BİLGİ NOTU İÇİN TIKLAYINIZ.
3-Öğrenci belgemi nereden ve nasıl alabilirim?
Ders kaydı yaptırdıktan sonra kayıtlı olduğunuz Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksek Okulundan alabilirsiniz.
4- Oturma iznini aldıktan sonra ne yapmalıyım?
Oturma iznini aldıktan sonra yabancı kimlik numaranızı Uluslararası Öğrenci Ofisine iletmeniz gerekmektedir.
5-Kesin kayıt işlemim tamamlandıktan sonra bölüm değişikliği yapabilir miyim?
Eğitim-Öğretim Yılı içerisinde adayın sadece bir bölüm/ programa yerleştirilmesi yapılır. İkinci kez tercih ve yerleştirme hakkı bulunmaz.
6-Ders kaydımı yenilememem durumunda ne olur?
Eğitim hayatınız boyunca her dönem/yıl ders kaydı yapmanız ve aktif öğrenci olmanız gerekmektedir. Ders kaydı yapmamanız halinde bilgileriniz Göç İdaresine bildirilmekte ve ikametiniz iptal edilmektedir. Bu nedenle herhangi bir sorunla karşılaşmamanız ve izninizin devamı için bu hususa önem vermeniz gerekmektedir.
7-Kullanmış olduğum şahsi mail/telefon numarası gibi iletişim bilgilerimde bir değişiklik olması durumunda bildirmem gerekir mi? Gerekiyor ise nereye bildirebilirim?
Evet, öğrencilere yapılacak yazışma ve bildirimlerde e-posta adresi kullanılacak olup mail adresinizin kullandığınız, güncel ve doğru olması sizin sorumluluğunuzdadır. Mail adresinize yapılan bildirimler tebliğ hükmündedir. Öğrenci, iletişim (e-posta/telefon vb) bilgilerinde değişiklik olması hâlinde 48 saat içinde ilgili bilgilerini Öğrenci Otomasyon Sistemi üzerinden güncellemekle sorumludur. Bağlı olduğunuz Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksek Okulu öğrenci işlerine başvurabilirsiniz.
8-İkamet adresim değişti. Bu değişikliği bildirmem gerekir mi? Gerekiyor ise nereden bildirebilirim?
İkamet adreslerini değiştirmişlerse, bu değişiklikleri 48 saat içinde Üniversitemize, ayrıldıkları ve yeni adreslerini bulundukları yerlerin mahalli makamlarına bildirmekle yükümlüdürler.
9-Üniversiteye kayıt yaptıran uluslararası öğrenciler genel sağlık sigortasından yararlanabilirler mi?
Ülkemize giriş yapmış veya yapacak olan uluslararası öğrencilerin, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Genel Sağlık Sigortasını (GSS)
a) Üniversiteye kayıt sırasında yaptırmaları,
b) GSS kapsamına alınan öğrencilerin, gerekli primleri Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığına ödemeleri,
c) GSS belgesini okul kayıt ve ikamet başvuru dosyalarına ekleyerek üniversitelerin kayıttan ve ikametten sorumlu görevlilerine teslim etmeleri gerekmektedir.
10-Üniversiteyi kazanarak ilk kayıt yaptırdığım yıl ders kaydı yaptırmam gerekir mi?
Öğrencilik haklarından faydalanabilmeniz ve ikametinizin iptal edilmemesi için ders kaydı yapmanız gerekmektedir.
11- Herhangi bir nedenle öğrenime ara vermek (kayıt dondurma) mümkün müdür?
Evet. Öğrencilere, kanıtlayacakları önemli nedenlerin veya eğitim öğretimlerine katkıda bulunacak Üniversite dışı burs, staj, araştırma ve benzeri imkânların ortaya çıkması halinde ilgili yönetim kurulu kararı kayıt dondurabilirler.
12- En fazla ne kadar süre kayıt dondurabilirim?
Bir defada iki yarıyıla kadar olmak üzere, öğrenim süresi boyunca en fazla dört yarıyıl/iki yıl kaydınızı dondurulabilirsiniz.
13-Kaydımı sildirmek için ne yapmam gerekir?
Kendiniz tarafından doldurulacak ilişik kesme formunu, form üzerinde belirtilen merkezlerde onaylattıktan sonra öğrenci işleri daire başkanlığına vermeniz yeterli olacaktır. Kaydınızın silinmesi ile birlikte öğrencilik hakkınız sona erer. YÖNLENDİRME METNİ İÇİN TIKLAYINIZ.