Uluslararası Öğrenci Ofisi tarafından uluslararası öğrencilere yönelik,:
- Yasal mevzuat güncellemelerini ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenecek esasların takip etmek,
- Üniversitemiz tarafından yapılacak yasal mevzuat çalışmalarının ön hazırlık aşamasına katkı sunmak,
- Web sayfasında kesin kayıtlara yönelik duyuruların yayımlanmasının takibi,
- Kesin kayıt sürecinin yürütülmesi,
- Kontenjanların takibi,
- Online(Geçici) kayıt sisteminin yönetimi ve yürütülmesi,
- Tanıtıcı katalog, broşür ve doküman hazırlanmasının, web sayfasında ve sosyal medya hesaplarında yayımlanmasının takibi,
- Uluslararası öğrencilerinin belge takibinin yapılması,
- Öğrenci özlük dosyalarının tutulması ve fiziki olarak arşivlenmesi,
- E-arşiv uygulamasının yönetimi,
- Gerekli yönlendirme ve bilgilendirmelerin yapılması,
- Belge ve bilgi taleplerinin karşılanması,
- Öğrenim hayatı boyunca öğrenci otomasyon sisteminde bilgilerin güncellenmesi,
- Talep ve isteklerine iletişim kanalları aracılığı ile yanıt verilmesi,
- Eksik bilgi ve belgelerini verilen süre içerisinde tamamlayamayan öğrencilerin kayıtlarının silinme sürecinin yönetilmesi,
- Mezun olan ve ilişik kesen öğrencilerimizin özlük dosyalarında bulunan belgelerin teslim edilmesi,
- Uluslararası öğrencilerin özel yetenek sınavı ile öğrenci alımı yapılan programlara yerleşen öğrencilerin yetenek sınav süreci sonunda kayıtlarının yapılması,
- Ulusal ve uluslararası kurumlar bursu ile üniversitemize yerleşen öğrencilerin kayıt işlemlerini yürütmek,
- Resmi kurum veya kuruluşlara bilgilendirme yapmak, kurumlardan gelecek taleplere cevap vermek,
- Üniversitemiz birimleri arasında uluslararası öğrencilere yönelik yapılacak çalışmalarda işbirliği yapmak,
İkamet İşlemleri Ofisi Tarafından uluslararası öğrencilere yönelik,:
- Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ile İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı arasında imzalanan “Uluslararası Öğrencilerin İkamet İzni Başvurularına İlişkin İş Birliği Protokolü” ve “Uluslararası Öğrencilerin Kayıt ve İkamet İzni İşlemlerine İlişkin Uygulama Rehberi” ile belirlenen süreçleri takip edilmesi,
- Yasal mevzuat güncellemelerini ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenecek esasların takip edilmesi,
- Üniversitemiz tarafından yapılacak yasal mevzuat hükümlerinin takip edilmesi ve mevzuat çalışmalarının ön hazırlık aşamasına katkı sunulması,
- Üniversite ve Samsun Göç İdaresi arasında iletişimi, koordinasyonu sağlamak ve resmi yazışmaları yapmak
- Uluslararası öğrencilerin ikamet başvuru sürecinin yönetilmesi ve sonuçlandırılması,
- Üniversite ve Birim web sayfalarında Uluslararası Öğrencilerin İkamet İzni İşlemlerine yönelik bilgilerin güncel tutulması, gerekli duyuruların yayımlanmasının sağlanması
- Gerekli yönlendirme ve bilgilendirmelerin yapılması,
- Belge ve bilgi taleplerinin karşılanması,
- Öğrenim hayatı boyunca öğrenci otomasyon sisteminde bilgilerin güncellenmesi,
- Talep ve isteklerine iletişim kanalları aracılığı ile yanıt verilmesi,
- Resmi kurum veya kuruluşlara bilgilendirme yapmak, kurumlardan gelecek taleplere cevap vermek,
- Üniversitemiz birimleri arasında uluslararası öğrencilere yönelik yapılacak çalışmalarda işbirliği yapmak,
iş ve işlemleri gerçekleştirilmektedir.